تحلیل یزدان پناه از شهادت اسماعیل هنیه و بایدهای سیاست خارجی ایران

دقیقا یک روز بعد از مراسم تحلیف پزشکیان اسماعیل هنیه طی یک عملیاتی در تهران به شهادت رسید. برای بررسی ابعاد این مساله با دکتر یزدان پناه استاد دانشگاه تهران به گفتگو نشستیم.

به گزارش تحریریه، دقیقا یک روز بعد از مراسم تحلیف پزشکیان اسماعیل هنیه طی یک عملیاتی در تهران به شهادت رسید. برای بررسی ابعاد این مساله با دکتر یزدان پناه استاد دانشگاه تهران به گفتگو نشستیم.

پایان/

۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 30220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
      0 0
      دوستان محترم! آنزمان که امام خمینی گفت:آمریکا هیچ غلطی نمتواند بکند ! نه از روی تاکتیک بلکه با ایمان کامل به این امرآنرا بزبان آورد وتا زمانی که سیاست ایران بر حول این شعار شکل گرفت ما شاهد شکل گیری آگاهی اجتماعی نسبتأ سالمی در کشور بودیم.بعد از حذف این شعار بعلل گوناگون! نسل رشدکرده با این شعار به ناگهان پارامترشکل دهنده آگاهی اجتماعی خود از دست داد واز همین جا مشکل آغاز گردید از یکسو نیروهای غربگرا که از همان ابتدای انقلاب با این شعار مخالف بودند با یکه تازی در امور فرهنگی تمام دستاوردهای بدست آمده رابه کنار راندند ونسل معتقد تحت فشار وعدم آلترناتیو به سوی اضمحلال وسستی رانده شد.(تغیر شکل زندگی وسلیقه های درهم مخلوط شده غربی٫مذهبی٫طبقاتی ) دوستان گرامی! هر چند ممکن است شنیدن این جمله که:جامعه ایران تصمیم خود را گرفته ومنتظر است! سخت باشد ولی واقعیتی است که انتخاب پزشکیان گواه آن است.نگاهی به سیاست وسیاستمداران که علیرغم درک مشکل با شعار« از این ستون به آن ستون فرج است» سعی دراستمرار وضع موجود دارد بدون آنکه درک کند :با ابزاری که مشکل را بوجود آورده اند نمیشود مشکل را حل کرد!